Mikä ihmeen Buddha Bowl? Voiko sen syödä?

Moni varmasti tietääkin, että vuonna 2017 kaikenlaiset kulhoruoat ovat kovassa suosiossa. Henkilökohtaisesti mä en juurikaan syty kulhoruoille, ja yleensä syönkin kulhosta vain aamupalajugurtin. Sinänsä melko typerää, sillä mikäpä olisi juuri sen helpompaa kuin täyttää kiva pieni (tai no, mieluummin ehkä vähintään keskikokoinen) kulho kaikilla terveellisillä herkuilla ja syödä se siltä seisomalta. 

Buddha bowl on ihana sekoitus just niitä terveellisiä ja ravitsevia raaka-aineita, jotka sattuu kaapista löytymään tai joita sun just tänään tekee mieli. Se on perustaltaan maidoton, gluteeniton ja vegaaninen, mutta se on helppo tuunata myös oman maun mukaan. Tässä muutama vinkki, miten lähteä toteuttamaan oma buddha bowl. Jokaisesta kohdasta voit valita yhden tai parikin omaa suosikkiasi, sitten tehtäväksesi jää vain yhdistää kaikki ainekset kulhossa. Voiko ruoanlaitto tämän helpompaa enää olla?

Pohjalle jotain vihreää

Minttu

Korianteri

Basilika

Vesikrassi

Babypinaatti

Kevätsipuli

Seuraavaksi hiilihydraatit

Kvinoa

Täysjyväriisi

Bataatti

Tattari

Speltti

Ohra

Lisätään joukkoon proteiini

Kikherneet

Cashewpähkinät

Hampunsiemenet

Saksanpähkinät

Tofu

Quorn

Tietysti vielä vihanneksia

Kurkku

Paprika

Parsakaali

Porkkana

Edamame

Vihreät pavut

Ja makua tuomaan

Limenmehu

Raastettu inkivääri

Musta-/cayennepippuri

Seesaminsiemenet

Avokado

Hummus

Tahini

Maapähkinävoi


Mitä kaikkea sä laittaisit omaan kulhoosi? Arvaatko mitä kaikkea mun kulho sisälsi eilen?

SEURAA P.S. NEVER STOP SMILING MYÖS NÄISSÄ: FACEBOOK / BLOGLOVIN / INSTAGRAM

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *