Glossybox – The Magical Masquerade

Glossybox The Magical Masquerade
Glossybox naamio

Mainoksen uhri täällä moi! Huomasin joskus syyskuun lopulla mainoksen upeasta tummanpuhuvasta Glossyboxista. Klikkasin mainosta ja sieltä paljastui vieläpä tarjous, jolla sain ensimmäisen boksin 10 eurolla. En oo koskaan ennen tilannut kyseistä kosmetiikkaboksia, vaikka oonkin siitä monesti haaveillut, joten nyt oli aika tarttua tarjoukseen. Boksivaihtoehtoja oli kaksi, hopean sävyinen ”The Truth” ja verenpunainen ”The Secret”. Kuten kuvasta näkyy, omani on arpapelillä valikoitunut The Truth.

Viime perjantaina se sitten löytyi postilaatikosta (positiivinen yllätys, en nimittäin välitä yhtään postissa ravaamisesta) – musta laatikko, jota kiirehdin äkkiä avaamaan. Ensivaikutelma boksista oli W-A-U! Todella tyylikäs, laadukkaan oloinen ja panostettu kokonaisuus. Pinnassa lukee hopeanhohtoisin kohokirjaimin boksin teema The Magical Masquerade ja teemaan sopien siinä on upean naamion kuva. Laatikon sisältä paljastui samainen naamio kartonkisena, täydellinen asuste Halloweeniin!

Tässä vaiheessa olin tosi tyytyväinen, että tartuin tarjoukseen ja kotiutin ensimmäisen Glossyboxini. Kun avasin silkkipaperein ja satiininauhoin viimeistellyn sisällön, oli olo lähinnä pettynyt. Tuotteet ei ainakaan ensisilmäyksellä herättäneet minkäänlaisia tunteita. En oo edes varma, mitä odotin, mutta tää kokonaisuus jäi jotenkin pliisuksi.

Joséphine Cosmetics The Bold Matte Liquid Lipstick

Joséphine Cosmetics The Bold Matte Liquid Lipstick sävyssä Philou

Olisin odottanut huulipunalta jotain tummaa, mystistä tai muuten oikein näyttävää sävyä, mutta sen sijaan boksista paljastui jännä vaalean ruosteenpunainen (nude rose ilmeisesti). Posin kautta ajateltuna, onpa ainakin sävy, jota en olisi itse valinnut. Tuote saa ison plussan ylellisen oloisesta ja kauniista pakkauksesta. Huulipunaan on lisätty kaakaovoita, ruusunmarjaöljyä ja e-vitamiinia, jotka kosteuttavat huulia. Täytyy kyllä myöntää, että tää on yksi parhaan tuntuisista mattahuulituotteista, joita oon testannut. Kuivuttuaan huulipunan olemassaolon oikeastaan unohtaa. Sitä en välttämättä ihan allekirjoita, että tää pysyisi huulilla 10 tunnin ajan ilman lisäyksiä.

Ovh. 25 e/4,5 ml

Hey Honey Show Your Glow Colloidal Gold & Honey Beauty Mask

Hey Honey Show Your Glow Colloidal Gold & Honey Beauty Mask

Siihen nähden, että tää kasvonaamio on verrattain hintava ja sisältää mm. kultaisia nanopartikkeleita, tästä 20 ml hammastahnatuubia muistuttavasta pakkauksesta tuli jotenkin halpa fiilis. Toisaalta, ehkä tässä on haettu takaa sitä, että tuote on helppo saada tuubista ulos ilman sen suurempaa sotkua. Itse tuote ehkäisee ihon kollageenin tuoton vähenemistä ja häivyttää hienoja juonteita. Käyttöohje on hyvin tavanomainen tämmöiselle tuotteelle, levitetään puhdistetulle iholle ja annetaan vaikuttaa 10-15 minuuttia.

Ovh. 49 e/50 ml

Eyeko Galactic Lid Gloss

Eyeko Galactic Lid Gloss sävyssä Luna

Ymmärrän hyvin, etteivät kaikki tuotteet voi näissä kosmebokseissa olla täysikokoisia, mutta… no sanotaanko niin että en meinannut ensin huomata koko 4 ml minikokoista tuubia. Tämä on siis voidemainen luomiväri, joka hohtaa vähän kuin nestemäinen glitter. Testasin tätä luomille ja totesin, että niin kaunis kuin luomiväri onkin, se on ehkä jo vähän liian juoksevaa ja hankala hallita. Luna-sävyn pitäisi olla lämmin kultasävy, mutta mun silmään tämä hohtaa kyllä enemmän hopean suuntaan. Värisävy on katsojan silmässä, vai kuinka? Ohjeista hämmentää ”levitä väriä luomille mukana tulevalla siveltimellä”, sellaista en kyllä löytänyt boksista.

Ovh. 16,95 e/8 g

Got2B Happy Hour Hairspray

Got2B Happy Hour Hairspray

Jotenkin tuntuu, että näistä kosmebokseista saa aina jonkun taskukokoisen hiuslakan. Mä oon tainnut viimeksi käyttää sekä Got2B tuotteita että hiuslakkaa joskus teininä, joten tämä ei oo ihan mua varten. Tämänkin luvataan pitävän kampauksen paikoillaan jopa 24 tunnin ajan, mitä toki aina epäilen. Ihan pirtsakan värinen pakkaus tosin!

Ovh. 5,99 e/300 ml

Glazel Visage Bronzer

Glazel Visage Bronzer

Tiedä sitten, kun en oo oikein koskaan käyttänyt aurinkopuutereita, mutta mun mielestä tää on jotenkin tosi punertava sävyltään. Ajattelin ensin, että ehkä tää on sellainen ruskeaan päin menevä poskipuna. Tässä täytyy nyt myöntää tietämättömyytensä… Tämäkään tuskin tulee pääsemään itselläni käyttöön, mutta täytyy myöntää että tässä on tosi kaunis, kevyt hehku ja koostumus tuntuu silkinpehmeältä.

Ovh. 8,50 e/20 g

Fyysisten tuotteiden lisäksi Glossyboxista löytyi 5 euron alekoodi Libressen kuukautisalushousuihin. Nää on viime aikoina yleistyneet kovasti, mutta käsityöyrittäjänä luulen ostavani omani toiselta pienyrittäjältä, jos päädyn kokeilemaan näitä.

Nyt kun oon hetken tutustunut tuotteisiin, huomaan osassa paljonkin potentiaalia. Olo ei oo enää yhtä pettynyt sisällön suhteen, mutta suurin osa tuotteista ei siltikään osunut omaan käyttööni yhtään. Niinhän se menee, että meillä jokaisella on omat lähtökohdat ja odotukset, eivätkä mun nyt oikein täyttyneet. Yhteenvetona antaisin lokakuun Glossyboxille arvosanan 3/5 – ja iso osa pisteistä menee upealle ulkoasulle!

Ootko sä tilannut Glossyboxia koskaan? Olisitko tilannut tämän boksin sisällön perusteella?

SEURAA P.S. NEVER STOP SMILING MYÖS NÄISSÄ: FACEBOOK / BLOGLOVIN / INSTAGRAM

TikTokin avulla yrittäjäksi – miksi ja miten yrittäjän kannattaa markkinoida TikTokissa

Tänään on päivälleen vuosi siitä, kun yritykseni matka alkoi TikTokissa, eli julkaisin ensimmäisen korujen valmistamiseen liittyvän videon. Totesin eilen, että sen kunniaksi on korkea aika kirjoittaa loppuun tää viime vuoden puolella (!!!) aloitettu postaus. Tänään puhutaan siitä, miten TikTok-videot muuttivat mun elämän (ah, niin dramaattista, mutta totta) ja miksi suosittelen niiden tekemistä muillekin yrittäjille.

Aloitin kaiken ihan nurinkurisesti tekemällä koruja ja videoita omaksi ilokseni, vailla mitään käsitystä siitä mihin se kaikki voi johtaa. Ensin mulla ei ollut aikomustakaan tehdä koruista itselleni ammattia. Silloin työskentelin sisällöntuotannon ja nettisivujen parissa eräässä osuuskunnassa, mutta korona oli kurittanut monien muiden yrittäjien tavoin myös omia tulonlähteitäni. Asiakkainani oli pienyrittäjiä mm. ravintola-alalta, joten kun heiltä lähti iso osa tuloista, eivät he tietenkään voineet hyödyntää ulkopuolisia palveluita. Tämän kaiken myötä mulla oli kesällä 2020 runsaasti vapaa-aikaa, jonka päätin käyttää käsillä tekemiseen.

Ikimaailmassa en olisi uskonut, että vuotta myöhemmin oon täysipäiväinen käsityöyrittäjä, jolla on oma verkkokauppa ja jälleenmyyjiä ympäri Suomen. Kaikki sen ansiosta, että uskalsin hypätä epämukavuusalueelle ja jatkaa tekemistä sinnikkäästi, vaikka alku olikin hyvin kivinen. Totuuden mukaisesti täytyy myös sanoa, että mun ihan ensimmäiset korut oli aika… kamalia. Mutta tekemällä oppii, eikös?

Tänään mun #smilingdesign hashtagin alla olevia TikTok-videoita on katsottu yli 1,5 miljoonaa kertaa, niillä on yhteensä 187 800 tykkäystä ja seuraajia on kertynyt vuodessa vajaa 8000. Tuotteita myyvälle yrittäjälle näitä lukuja tärkeämpää on tietysti se, että tähän mennessä mun käsin tekemiä korvakoruja on lähtenyt maailmalle yli 1000 paria.

TikTok yrittäjä

Koukuttava videopalvelu ei ole pelkästään nuoria varten

Kun puhutaan (perustaltaan) maksuttomista markkinointikanavista, sanoisin, että on huonompiakin vaihtoehtoja kuin TikTok. Itse en oo koskaan laittanut euroakaan TikTok-mainontaan, joten puhun nyt nimenomaan orgaanisesta näkyvyydestä ja sisältömarkkinoinnista.

TikTokissa menestyvät monenlaiset persoonat, brändit sekä aiheet. Vaikka sovelluksen käyttäjien ikäjakauma painottuu edelleen aika nuoriin, alkaa siellä olla paljon meitä aikuisiakin. Kuten kaikkialla somessa, tässäkin täytyy ensin miettiä ketkä sitä omaa kohderyhmää oikein on. Mitä nuorempia, trendikkäämpiä ja nykyaikaisempia ihmisiä tavoittelee, sen todennäköisemmin TikTokissa on syytä näkyä.

Olen nyt analysoinut TikTokin toimintaa reilun vuoden ajan ja tullut siihen tulokseen, että siellä menestyäkseen tarvitset joko a) selkeän aihepiirin tai b) voimakkaan persoonan. Varsinkin yksinyrittäjille kumpikin näistä on ihan mahdollinen lähestymistapa, mutta aihepiirin rajaamista suosittelen aloittelijalle joka tapauksessa. Itse aloitin hyvin nopeasti tekemään pelkkiä korvakoru-aiheisia videoita ja jatkoin sillä linjalla pitkään. Näin seuraajat oppivat vähitellen tunnistamaan brändini.

Lue myös: Korvakorut polymeerimassasta

Tiktok markkinointi

Tällainen sisältö menestyy TikTokissa

TikTokin algoritmi on yksinkertainen. Mitä kauemmin saat seuraajan viihtymään videosi parissa ja reagoimaan siihen, sitä enemmän sovellus alkaa näyttää sitä ihmisille. For you page (fyp) on se maaginen paikka, mistä kuka tahansa voi bongata juuri sun videon, vaikka ei seuraisi sinua entuudestaan. Kun videosi tulee vastaan jonkun for youssa, hän joko jää katsomaan sitä (ja mahdollisesti reagoi siihen tykkäämällä, kommentoimalla, jakamalla tai seuraamalla) tai sitten jatkaa matkaansa.

Videopalvelu on hyvin nopeatempoinen ja sen käyttäjät ovat kärsimättömiä. Videoiden täytyy olla suht lyhyitä, mennä suoraan asiaan ja pitää ihminen kiinnostuneena alusta loppuun. Tärkeintä ei siis ole, osaatko uusimmat TikTok-tanssit tai hyppäätkö mukaan jokaiseen trendiin, vaan se että teet omaperäistä sisältöä, joka saa ihmisen jäämään videosi pariin.

Oman kokemukseni mukaan menestyviä videoita ovat ainakin:

  • Viihdyttävät ja humoristiset videot (jos karisma on vahvuutesi, hyödynnä tätä)
  • Erilaiset tarinat ja syvälliset aiheet (mene pintaa syvemmälle, kerro esim. vastoinkäymisestä)
  • Opettavaiset ja tee-se-itse-videot (esim. tuotteiden valmistus kiinnostaa usein)
  • Söpöt eläimet ja lapset (hyödynnä ainakin, jos tuotteesi liittyvät näihin)
  • Arvonnat ja tarjoukset (malttia ja varovaisuutta kuitenkin näiden kanssa)
  • Livevideot (livessä saat suoran kontaktin seuraajiin, mikä sitouttaa heitä yritykseesi)

Kuten somessa muutenkin, myös TikTokissa tärkeää on tuottaa seuraajalle lisäarvoa. Opeta, tiedota, auta, viihdytä. Mieti, mitä seuraaja ja potentiaalinen asiakas hyötyy katsomalla videosi loppuun asti. Suht varma tapa sitouttaa ihmisiä on päästää heidät sisään yrityksesi arkeen, tutustumaan sinuun ja jutella heidän kanssaan ihmiseltä ihmiselle.

Lisäksi me pyritään aina aiheuttamaan katsojassa jotain tunnereaktioita. Tää ei ole vinkki, mutta fakta kuitenkin: alussa sain nopeasti paljon seuraajia, koska mun videot aiheuttivat ärsytystä ja vihaa. Eivät tarkoituksella, mutta sain osakseni mm. paljon ”tekisit jotain oikeeta”, ”ei noista kukaan maksa” ja ”matkija” kommentteja, jolloin videot näkyivät laajemmin myös niille, joita aihe oikeasti kiinnosti.

Lue myös: 5 vinkkiä sosiaalisempaan someviestintään

Smiling Design TikTokissa

Suosittelen, että otat TikTokin rohkeasti käyttöön, seuraat aktiivisesti muita ja alat tekemään omannäköistä sisältöä. Koko sovelluksen toiminnan oppii kunnolla vasta, kun siellä on ollut jonkun aikaa. Vaikka alkuun tuntuisi, ettet saa näkyvyyttä lainkaan, ei kannata lannistua. Jo seuraava videosi voi lähteä viraaliksi (nousta suosioon). Välillä on tosi vaikea ennustaa, mikä sisältö saa suosiota, mutta kun pyrit herättämään katsojassa tunteita, olet jo pitkällä.

Heti alkuun sinun kannattaa ottaa käyttöön Pro-tili, jolloin saat käyttöösi arvokkaita analytiikkatyökaluja ja pääset mm. lisäämään profiiliisi linkin nettisivuille tai verkkokauppaan. Tätä linkkiä ei nimittäin voi lisätä, ennen kuin seuraajia on kertynyt 1000 (näin oli ainakin vuosi sitten).

Onko sulla kokemusta TikTok-sisällön tekemisestä tai kuluttamisesta? Millaisia ajatuksia sovellus herättää?

SEURAA P.S. NEVER STOP SMILING MYÖS NÄISSÄ: FACEBOOK / BLOGLOVIN / INSTAGRAM

Goodiebox maaliskuu 2021 – The ”Putting Myself First” Box

Mistä tietää, että koko alkuvuosi on vierähtänyt ihan huomaamatta ohi, kun oot keskittynyt oikeastaan pelkästään yritykseesi ja tuoreen verkkokaupan pyöritykseen? Siitä, että ”justhan mä vasta” laitoin Goodieboxin kolmeksi kuukaudeksi tauolle ja täällä se on taas. Taisin havahtua vasta tämän boxin myötä siihen, että nyt eletään oikeasti jo maaliskuun puoliväliä.

Tässä kuussa Goodieboxin teema on ”Putting Yourself First”, mikä varmasti näin korona-aikana on monelle tärkeä muistutus. Täytyy sanoa, että mä oon edelleen ihan samoilla linjoilla kuin vuosi sitten ja ajattelen, että pandemian keskellä yhteinen hyvä menee yksilön tarpeiden edelle. Silti henkilökohtaisella tasolla jokaisen on tärkeä pitää huolta itsestään, ja siitä maaliskuun Goodiebox muistuttaa meitä kaikkia. Rakasta itseäsi, muista huolehtia itsestäsi ja nauti elämän pienistä iloista. Kurkataanpa boksiin!

moshi moshi mind Hand Sanitizer (ovh. 11 e)

Eka tuote on käsidesi. Siis käsidesi? Okei, se on yksi tärkeimmistä asioista itsensä huolehtimisessa tällä hetkellä, mutten ihan odottanut kosmetiikkaboksini sisältävän jotain näin arkipäiväistä. Me lotrataan käsidesillä muutenkin joka päivä, joten Goodieboxista toivoisi löytyvän jotain muuta. Pieni plussa kuitenkin siitä, että tän käsidesin idea on viety astetta pidemmälle. Tämän on tarkoitus muuttua käsirasvaksi parin sekunnin jälkeen ja siten hoitaa samalla käsiä. Vuosi erittäin ahkeraa käsienpesua ja kylmähkö talvi pitävät kyllä huolen siitä, että ainakin mun kädet tarvitsevat kaiken avun. Parin testikerran jälkeen moshi moshin käsidesi ei tosin vakuuttanut mua hoitavuudellaan, vaan on enemmänkin inhottavan tahmainen.

Marie-Stella-Maris Lip Balm (ovh. 12 e)

Taas kerran Goodiebox ennakoi mun tarpeet! Just edellisenä päivänä mun yö-huulivoide loppui ja tämä tuli ihan tilauksesta. Kyllä, mulla on erikseen huulirasva yökäyttöön. Tämä huulirasva on 100 % luonnollinen ja sisältää sheavoita, manteliöljyä sekä jojobaöljyä. Melkein täydellinen tuote, joka tuntuu ihanan kevyeltä huulilla. En vaan oikein välitä eukalyptuksen ja mentholin tuoksusta, joka tässä on aika vahva. Täydet pisteet täytyy antaa ”nokasta”, jonka avulla voide on tosi helppo levittää huulille.

Rabens Saloner Makeup bag (ovh. 30 e)

Ensimmäinen ajatus tästä meikkipussukasta oli valitettavasti negatiivinen. En tykkää näin räikeistä väreistä oikeastaan missään asiassa. Huomattavasti kiinnostavamman pussukasta tekee sen valmistusprosessi: tämä on tehty 100 % muovipulloista sulatetusta polyesterista. Kierrätyspisteet tämä siis kerää täysin. Ikävämpi juttu oli, että heti boksista tullessaan meikkipussin ompeleet repsottivat rumasti. Täytyy katsoa, saanko tästä vielä sen verran siistikuntoisen, että sen kehtaa lahjoittaa jollekin, jolle värit sopivat paremmin.

Goodiebox maaliskuu 2021
Goodiebox maaliskuu 2021 tuotteet

The Beauty Crop Wing Woman Liquid Eyeliner (ovh. 15 e)

Toinen tuote, mikä multa on melkein lopussa, on eyeliner. Mun aivan ehdoton luottotuote silmänrajauksissa on ollut jo pitkään *NYXin Epic Ink Liner. Se on tussimainen, pigmenttinen ja tosi kestävä eyeliner, mutta nyt sille on saattanut löytyä haastaja. Oon ehtinyt testata tätä The Beauty Cropin rajauskynää vasta kädelle, mutta jälki oli tosi tarkkaa ja pigmenttistä – ja mikä parasta, pysyvää!

Niré Slanted Tweezers (ovh. 16 e)

Tämä on nyt toinen Niré Beautyn tuote, johon tutustun (edellinenkin löytyi Goodieboxin kautta, kurkkaa tänne) ja alan olla vakuuttunut brändin tekevän hyvin laadukkaita tuotteita. Pinsetit eivät ole missään nimessä mulle tärkeä tuote, mutta joku näissä ruusukullan värisissä kaunokaisissa viehättää. Näiden luvataan nyppivän pienimmätkin karvat tehokkaasti, mutta en silti odota ihmeitä t. supervaaleat kulmakarvat, jotka pakenee nähdessään pinsetit lähelläkään naamaa.

Bioderma Sebium Foaming Gel (ovh. 20,50 e/200 ml)

Viimeisenä boksista löytyi Bioderman vaahtoava puhdistusgeeli. Mä en oo käyttänyt mitään aikaan geelimäisiä tuotteita kasvojen puhdistukseen, joten ihan mielelläni testaan tätä. Geelin pitäisi olla erittäin lempeä ja sillä on antibakteerinen vaikutus. Lisäksi tätä voi käyttää sheivausvoiteena. Monikäyttöiset tuotteet on aina hyvä juttu!

Maaliskuun Goodiebox

Maaliskuun Goodiebox onnistui tehtävässään siinä mielessä, että siinä oli taas mulle entuudestaan tuntemattomia tuotteita. Lisäksi kaksi tuotteista tulee ihan aidosti tarpeeseen. Kaiken kaikkiaan tästä jäi silti ehkä jotain puuttumaan, tai ainakin boksi jätti mut vähän kylmäksi.

Onko sulla koskaan vaikeuksia pysyä ajan kulussa mukana? Mitä ajatuksia maaliskuun Goodiebox herättää?

SEURAA P.S. NEVER STOP SMILING MYÖS NÄISSÄ: FACEBOOK / BLOGLOVIN / INSTAGRAM

Hyvästi vuosi 2020, ei tule ikävä

Vihdoin vuosi 2020 on ohi. Me kaikki tiedetään, miten viime vuosi yllätti, ravisteli pois kaikesta tutusta ja turvallisesta ja toi mukanaan uudenlaisen arjen. Moni joutui uusien tilanteiden eteen ja toisin kuin vielä vuosi sitten, nykyään täysin arkipäivää ovat turvavälit, kasvomaskit ja käsidesi. Maailma ei muuttunut maagisesti paremmaksi, kun kello löi 00.00 uuden vuoden yönä, mutta jollain tapaa uusi vuosi on aina uusi alku.

Mulla oli vuodenvaihteessa tosi huono fiilis ja luonnostelin tätä postausta jo silloin. Sanottakoon, että jos olisin julkaissut tekstini muutama päivä sitten, olisi sulla edessä paljon negatiivisempaa luettavaa. Nyt, kun oon ehtinyt pari päivää hengitellä ja jäsennellä asioita, pystyn kirjoittamaan neutraalimpaa tekstiä.

Hyvästi vuosi 2020

Viime vuosi oli rankka, sitä ei käy kieltäminen. Sekä henkilökohtaisella tasolla että koko maailman mittakaavalla vuosi 2020 ei todellakaan pääse top 10 -listalle mun 28-vuotisessa elämässäni. Vuosi alkoi ammatillisella umpikujalla ja isoäidin menettämisellä. Pian sen jälkeen korona alkoi levitä hurjaa vauhtia, lapset passitettiin etäkouluun ja ravintolat yms. suljettiin. Meillä, ja uskallan väittää, että monessa muussakin taloudessa kiristeltiin hermoja moneen otteeseen kevään aikana.

Kesä meni vähän kevyemmällä fiiliksellä, mutta olin koko ajan varma, että pandemian osalta ei olla mitenkään turvassa. Moni tuntui menevän kesällä ihan vapaasti, kun taas itse pysyttelin enimmäkseen oman perheen parissa ja poissa väkijoukoista. Syksyn tullen korona-tilanne alkoi taas pahentua, mutta vielä kurjempaa asiasta teki koko ajan pimenevät illat. Mua väsytti ja ahdisti jatkuvasti ja kuulemani mukaan en ollut ainoa.

Loppuvuosi olikin aikamoista selviytymistä päivästä toiseen. Koko vuosi 2020 teki musta entistä pahemman kotihiiren ja ruokki introverttiä puoltani. Silti nyt jälkeenpäin ajateltuna vuodessa oli monia hyviäkin asioita. Se opetti paljon ja sai ajattelemaan monia asioita ihan uudella tavalla. Ihan konkreettisia hyviä juttuja olivat ainakin yhteinen aika perheen kanssa, unelma-autoni hankinta, se että vuosien jälkeen olen taas koiranomistaja ja tietysti rakas yritykseni Smiling Design. En olisi ikinä uskonut päätyväni käsityöyrittäjäksi, mutta tässä sitä nyt ollaan!

Vuosi 2020

Ajatuksia vuodesta 2020

  • Hyvien asioiden eteen lahjoittaminen on tänä päivänä tehty todella helpoksi. Osallistuin vuonna 2020 mm. Eläinsuojeluliiton #kissakriisiin, Joulupuu-keräykseen, Nenäpäivään ja Roosa nauha -keräykseen.
  • Läheisten ihmisten menettäminen ei tule yhtään helpommaksi, vaikka saman kokisi kuinka monesti.
  • Elämästä selviää kyllä ilman ulkona syömistä, leffassa käymistä, baari-iltoja ja muita ennen niin tavallisia virikkeitä. Tylsää se tosin on.
  • Säännöllinen lenkkeily on n. 100 kertaa helpompaa koiran kanssa, kuin yksin.
  • Käsivammoistani huolimatta pystyn tekemään monia asioita. En aina, mutta tarpeeksi usein.
  • Oman, ja muiden tukea tarvitsevien puolien pitäminen kannattaa aina. Me ollaan yhdessä enemmän.
  • Epäonnistuminen ja virheet on inhimillisiä. Aina voi yrittää uudestaan!
Uusi vuosi

Vielä pari päivää sitten olin sitä mieltä, että koko viime vuosi oli ihan kuraa. Nyt olen sitä mieltä, että uudestaan en lähtisi kokeilemaan, mutta niinkin paljon ikäviä asioita kuin vuosi toi, oli joukossa hyviäkin juttuja. Mulla on paljon mistä olla kiitollinen.

Millaisin ajatuksin sä jätät taakse vuoden 2020? Teitkö uuden vuoden lupauksia tai tavoitteita?

SEURAA P.S. NEVER STOP SMILING MYÖS NÄISSÄ: FACEBOOK / BLOGLOVIN / INSTAGRAM

Helppo jouluherkku: Omar-piparit

Ootko jo törmännyt tuoreimpaan jouluvillitykseen, eli Omar-piparkakkuihin? Itse bongasin reseptin ensimmäisen kerran blogikollega Sofian Frutti Di Mutsi -blogista, mutta nopean googlettelun jälkeen reseptin alkuperä löytyy täältä. 15-vuotiaat Elli ja Venla tekivät TikTok-videon pipareista ja loppu on historiaa.

Pitihän näitä herkkuja testata ja mikäpä siihen parempi päivä kuin joulukuun eka ja oma synttäripäivä. Yhdestä piparitaikina-paketista saa tehtyä 15 piparia. Voit toki tehdä piparitaikinan itse, jos haluat. Alkuperäinen resepti ei tietääkseni sisällä valkosuklaalla kuorrutusta, mutta Sofian vinkistä päätin tehdä kivan jouluisen koristelun pipareille. Voihan nämä kuorruttaa jollain muullakin herkulla tai jättää ilman!

Omar-piparit

Omar-piparit (15 kpl)

1 pkt piparkakkutaikinaa

1 pss Omar-karkkeja

Valkosuklaata

Strösseleitä

1. Sulata piparitaikina. Leikkaa se 15 samankokoiseen osaan. Niin piparit paistuvat mahdollisimman tasaisesti.

2. Pyörittele taikinapalat palloiksi. Paina jokaisen pallon keskelle sormen levyinen aukko ja aseta siihen Omar-karkki.

3. Levitä ympärillä oleva taikina päälle niin, että Omar-karkki jää piiloon piparin sisään. Paina pipari suht litteäksi esim. kämmenellä.

4. Paista pipareita uunin keskitasolla 200 asteessa n. 10 minuutin ajan tai kunnes ne ovat sopivan kypsiä. Huomaat, kun Omar on sulanut riittävästi piparin keskellä. Varo kuitenkin, ettei piparit pääse palamaan.

5. Halutessasi koristele piparit dippaamalla ne valkosuklaaseen tai kaada päälle valitsemaasi kastiketta. Ripottele päälle strösseleitä.

Tämä on mielettömän yksinkertainen joulun ajan herkku, mutta sitäkin herkullisempi. Ainakin itse oon sitä mieltä, että yksinkertaiset ideat on usein parhaita. Kokeile ihmeessä myös, miten piparit onnistuvat jollain muulla karkilla tai kuorrutteella.

Lisään pian myös omalle TikTok-tililleni piparien valmistusvideon, jos haluat nähdä, miten helposti ne syntyvät! Ootko sä jo ehtinyt leipoa pipareita?

SEURAA P.S. NEVER STOP SMILING MYÖS NÄISSÄ: FACEBOOK / BLOGLOVIN / INSTAGRAM